מסביב יושב קהל גדול סביב שולחנות וכולם מסתכלים עלי, הגיע הזמן: אני נעמדת במרכז הרחבה המוארת, מולי עומד אותו פרטנר שאיתו אני רוקדת. הוא לובש בגדים שחורים ואני שמלה נוצצת שלא משאירה הרבה מקום לדמיון. אנחנו מביטים אחד בשני מניחים יד ימין שלי ביד שמאל שלו ויד שמאל שלו בימין שלי.
המוסיקה מתנגנת ואנחנו מתחילים לרקוד, אני מקשיבה להובלה שלו בידיים, הוא רוצה שאסתובב, שאביט בו מקרוב, שאתרחק, שאשא רגל למעלה, הכל מתוזמן, דיאלוג פיזי מרהיב , שכולל בתוכו המון אנרגיה ויצריות המון תשוקה תוך הצמדות לחוקים מגבילים.
השלב הזה שבו מצליחים לרקוד יחד, הוא שלב שבא אחרי אימונים הדדיים של המוביל והמובלת, כשמשחקי התפקידים ברורים, כשיש הקשבה מלאה ליכולות של המובלת ומכאן להכוונה של המוביל.
כדי ליצור ריקוד מרהיב שכזה, צריכים לקרות כמה דברים:
1. לימוד הריקוד וכל רפרטואר הצעדים והתנועות שיש לו להציע.
2. ללמוד להקשיב להובלה. זה שלב הכי משמעותי והכי קשה, במיוחד לנשים חזקות ודעתניות. בריקוד בשניים רק אחד מוביל. וזה הגבר. הריקוד סובב סביב האישה: היא בולטת יותר, היא מסתובבת יותר, היא תמיד מקדימה, וכל זה לא יכול לקרות בלי אותו בחור שמוביל אותה לעשות את כל אלה. אם הבחורה המובלת בוחרת להסתובב בעצמה או להוביל את עצמה, הדיאלוג נגמר והריקוד מאבד את ההמשכיות שלו.
3. המוביל צריך להכיר את המובלת: את היכולות שלה ואת החסרונות שלה. מטרתו להוביל אותה כך שהיא תראה במיטבה. ולא ל״קשט״ את הריקוד ביכולות שלו וכך להבליט את חסרונותיה וחולשותיה. ושוב בעצם לבטל את ״הדיאלוג ביניהם״
אני משווה את הריקוד הזוגי הזה למערכת היחסים שיש לנו עם לקוח:
כדי ליצור מיתוג מרגש ומדויק צריך לקרות כמה דברים:
1. צריך ללמוד טוב את התחום ממנו מגיע הלקוח. עלינו להיות הכי מקצוענים ומעודכנים בתחום ה״סטורי טלינג״ בפרט והמיתוג בכלל.
2. אחרי שהכרנו את התחום, אנו מפתחים סיפור מותג התפור למידותיו. על הלקוח להיות אמיץ, לתת לנו להוביל אותו דרך סיפור המותג שלו, לתת לנו להחליט מה נכון לו ומה ידגיש את יתרונותיו ויהפוך אותו למותג מרגש, זכיר ובולט.
3. אנחנו יודעים שכדי ליצור דיאלוג מוצלח, העניין הוא הלקוח ולא הווירטואוזיות שלנו. היצירתיות שלנו צריכה לבא בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח ובמטרה אחת, להצליח לספר סיפור מוצלח עבורו שיבוא לידי ביטוי בכל ערוצי התקשורת החזותית.
ממש כמו ריקוד בשניים, מערכת היחסים בינינו לבין הלקוח מצריכה :
הקשבה הדדית ואמיתית אחד לשני, הובלה ברורה של התהליך כולו שמטרתו היא אחת: יצירת סיפור מותג מרהיב מרגש ואמיתי, שמתאים ללקוח ומדגיש את יתרונותיו. מיתוג כזה שממש כמו בסופו של ריקוד מוצלח, כולם ירצו רק לקום ולמחוא כפיים.